NÁKLADNÉ VOZIDLÁ

Nákladné autá sú úžitkové vozidlá s nosnosťou nad 1,5 t. Do tejto skupiny vozidiel patria nielen menšie úžitkové vozidlá, ale aj kamióny s návesom alebo s jedným resp. viacerými prívesmi. Kamión, alebo aj truck (anglicky), v odbornej terminológii označuje jazdnú súpravu skladajúcu sa z nákladného vozidla s návesom alebo prívesom s celkovou hmotnosťou nad 12 t.

Jazdné súpravy môžu byť návesové, ktoré pozostávajú z ťahača a návesu, s vlečkou (klasické alebo tandemové) tvorené nákladným vozidlom s jedným alebo viacerými prívesmi, viac-návesové prípadne aj kombinované pozostávajúce z ťahača a dvoch návesov resp. návesu a prívesu.

ASISTENČNÉ SLUŽBY ALLIANZ

Nákladné autá sú úžitkové vozidlá s nosnosťou nad 1,5 t. Do tejto skupiny vozidiel patria nielen menšie úžitkové vozidlá, ale aj kamióny s návesom alebo s jedným resp. viacerými prívesmi. Kamión, alebo aj truck (anglicky), v odbornej terminológii označuje jazdnú súpravu skladajúcu sa z nákladného vozidla s návesom alebo prívesom s celkovou hmotnosťou nad 12 t.

Jazdné súpravy môžu byť návesové, ktoré pozostávajú z ťahača a návesu, s vlečkou (klasické alebo tandemové) tvorené nákladným vozidlom s jedným alebo viacerými prívesmi, viac-návesové prípadne aj kombinované pozostávajúce z ťahača a dvoch návesov resp. návesu a prívesu.

VÝMENA ČELNÉHO SKLA

Prasklo vám čelné sklo? Nech sa už jedná o osobné, nákladné vozidlo či autobus, obráťte sa na nás s výmenou čelného skla. V rámci poistných udalostí alebo na objednávku zákazníka dokážeme meniť lepené aj nelepené čelné sklá. O dialničné známky a iné nálepky sa nemusíte obávať, my vám ich zachránime a nalepíme na nové čelné sklo.

DIAGNOSTIKA

Autodiagnostika je už nevyhnutnou súčasťou údržby každého vozidla.Ide o cielený postup, ktorým zistíme chyby na vašom vozidle alebo ktorým nastavíme, či zmeníme konfigurácie jednotlivých zariadení.

Ako funguje diagnostika auta?

Dnes už majú takmer všetky automobily zabudované elektronické riadiace jednotky, ktoré riadia nielen motor, ale aj celú radu iných funkcií. Tieto riadiace jednotky sú vybavené pamäťou chýb, do ktorej sa ukladajú informácie o zistených poruchách. Vďaka tomu je možné ľahko vyhodnotiť aj také poruchy, ktoré sa objavujú len občas, a ktoré by sa inak veľmi ťažko určovali.

Spočiatku neexistoval jednotný prístroj pre diagnostiku pre všetky autá. Až v 90tych rokoch došlo k vzájomnej dohode a bol schválený spoločný štandard OBD II – On Board Diagnostics II. Diagnostika kamiónov, nákladných vozidiel či iných strojov a zariadení sa vďaka tomuto štandardu stala jednotnou. V Európe bol následne smernicou 98/69/EC zmenený tento štandard na EOBD – European Onboard Diagnostics.

V Neospede pre vás vykonáme akúkoľvek diagnostiku vozidla. Navštívte náš autoservis a utvrďte sa, že našim zákazníkom poskytujeme len tie najlepšie služby.

GEOMETRIA

Geometria auta sa nesmie brať na ľahkú váhu, pretože nesprávne nastavenie zbiehavosti kolies vám môže spôsobiť nerovnomerné opotrebovanie pneumatík, a tým zhoršiť jeho jazdné vlastnosti.

Zbiehavosť kolies vám môže prestaviť aj menší náraz do obrubníka, alebo väčší výmoľ na ceste. Nastavenie geometrie kolies však nie je práca, ktorá sa dá zvládnuť doma v garáži. A to z dôvodu, že k dokonalému nastaveniu zbiehavosti kolies je potrebné špeciálne zariadenie, ktorým sa dá zbiehavosť zmerať.

Prečo je geometria kolies potrebná?

Zníži spotrebu paliva.
Zvýši živostnosť pneumatík až o 20%.
Zlepší jazdné vlastnosti vozidla.
Ak spozorujete odklon kolesa do strany, zavítajte do nášho servisu v Komárne, kde sa o vaše vozidlo šikovne postaráme. Pred samotným nastavením zbiehavosti vám najprv zmeráme kolesá, presnejšie zmeriame vám uhol sklonu, ktorý bol stanovený výrobcom vozidla. Po nastavení geomtrie aj protokol s nameranými hodnotami geometrie kolies pred a po oprave.

MÝTO

Od 1.1.2010 je povinnosťou každého vodiča nákladných vozidiel platiť elektronické mýto. Toto mýto sa týka vybraných úsekov ciest a typov vozidiel.

Ako vlastne elektronické mýto funguje?

V každom vozidle, ktoré podlieha plateniu E-mýta, musí byť nainštalovaná tzv. OBU jednotka (On Board Unit). OBU je v podstate elektronický prijímač GPS signálu, vďaka ktorému sa dá určiť presná poloha vozidla. Na Slovensku sa používa najmä OBU 1374.

Každá palubná jednotka je vybavená citlivým GPS systémom, GSM/GPRS a DSRC mikrovlnným modulom. Taktiež má zabudovaný senzor proti neoprávnej manipulácii a otrasový senzor.

Ako sa OBU jednotka inštaluje?

Inštalácia pre režim Pre pay funguje cez spôsob Plug and Play, čiže sa napája cez cigaretový zapaľovač a držiak palubnej jednotky je pripevnený na čelnom skle cez prísavky na sklo.

Inštalácia pre režim Post pay musí byť nainštalovaná pevne a musí ju inštalovať odborná firma s potrebným povolením. Držiak palubnej jednotky sa pripevňuje na čelné sklo pomocou lepiacej pásky.

Kontrolu dodržiavania mýtnych povinností realizuje mýtna polícia v spolupráci s osobami oprávnenými na výkon kontroly. V prípade priestupkov hrozí vodičovi pokuta až do výšky 2 655 eur.

PRÍPRAVA NA STK A EK

Potrebujete ísť s vašim kamiónom na technickú a emisnú kontrolu? Neosped s.r.o. vás na vykonanie STK a EK dôkladne pripraví.

Kedy je potrebné absolvovať STK?

  • 4 roky po prvom prihlásení a neskôr pravidelne každé 2 roky – pre nákladné autá do 3,5 t, osobné automobily, prípojné vozidlá do 3,5 t, veľké motocykle a motocykle s vozíkom, veľké trojkolky a malé štvorkolky,
  • 1 rok rok po prihlásení do evidencie a neskôr pravidelne každý rok, pričom po 8 rokoch od prvého prihlásenia je STK povinné každých 6 mesiacov – pre autobusy nad 5 t,
  • 1 rok po prvom prihlásení a následne pravidelne každý rok – pre nákladné automobily záchrannej služby a pre taxi automobily,
  • 4 roky po prvom prihlásení a následne opakovane každé 2 roky – pre traktory (T), prípojné návesy či prívesy za traktory (R),
Aké dokumenty treba predložiť na STK ?

  • osvedčenie o evidencii (OOE), ak ide o doklad vydaný spred 1.marca 2005, tak technický preukaz,
  • ak vozidlo podlieha emisnej kontrole, tak aj osvedčenie o emisnej kontrole,
  • protokol o montáži plynového zariadenia, ak ide o vozidlo s LPG a CNG,
  • protokol z predchádzajúcej kontroly (pokiaľ ide o opakovanú TK),
V čom sa líši EK od STK?

Základný rozdiel je v tom, že emisná kontrola skúma stav motora vozidla a systému, ktorý ovplyvňuje vytváranie znečisťujúcich látok vo výfukovom plyne. Technická kontrola sa zas zameriava na technický stav vozidla a s ním súvisiacu bezpečnosť vozidla. Príprava na emisnú kontrolu sa neodlišuje od prípravy pred STK.

Emisná kontrola sa týka automobilov na prepravu osôb, nákladných vozidiel, kolesových traktorov a je povinná už aj pre vozidlá s naftovým motorom.

UMÝVANIE VOZIDIEL

Potrebovala by vaša jazdná súprava veľké umytie? Príďte do Neosped s.r.o. a my sa o ňu dokonale postaráme!

Ako jediná spoločnosť v našom regióne vám celoročne zabezpečujeme umytie kompletnej jazdnej súpravy. Kombináciou najmodernejších čistiacich prostriedkov v spojení s ručným umývaním dokážeme odstrániť aj tie najodolnejšie nečistoty, a to všetko v rámci štandardnej hodinovej sadzby v závislosti od typu vozidla.
Top